Welkom in onze praktijk
Hartelijk dank voor je inschrijving bij ons in de praktijk! Omdat we als tandarts vertrouwen hoog in het vaandel hebben staan, zijn we open en eerlijk over hoe we werken. In deze brief vertellen we je alle praktische informatie zodat je weet wat je van ons kan verwachten.
Bereikbaarheid
We zijn maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 13.00 uur telefonisch bereikbaar. Iedere dag staan we je op deze tijden graag te woord over behandelingen, afspraken of andere vragen.
Wil je een adreswijziging doorgeven? Dit kan het best via de mail: info@tandarts-beijum.nl.
Openingstijden
Onze praktijk is geopend van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur.
(Medische) gegevens
Zoals jij graag weet wie je tandarts is, zo weten wij graag wie er in de stoel zit. We hebben als het goed is je adres, telefoonnummer en verzekeringsgegevens al. Maar we horen ook graag tijdens de eerste afspraak hoe het met je algemene gezondheid gaat. Veel gezondheidsproblemen hebben namelijk invloed op het gebit, en omgekeerd. En gebruik je medicatie, neem dan een actuele medicijnen lijst mee. Hoe meer we weten, hoe beter we jou kunnen helpen. Geef het alsjeblieft door wanneer er wijzigingen zijn.
Afspraken
We vragen je vriendelijk om op tijd aanwezig te zijn voor afspraken (minimaal 5 minuten van tevoren). Op die manier kunnen we iedereen zo goed mogelijk behandelen. Ben je verhinderd? Geef dit minimaal 24 uur van tevoren telefonisch door. Op onze website vind je de volledige werkwijze rondom annuleringen.
Herinnering aan je afspraak
Je ontvangt van ons als extra service een herinnering per mail. Vanzelfsprekend blijf je zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de afspraken. Het niet ontvangen van een afspraakherinnering hoeft niet te betekenen dat je geen afspraak hebt. Houd daarom ook altijd zelf bij wanneer jouw afspraak staat ingepland.
Je rekening
Samenwerking met Infomedics
In onze praktijk richten we graag alle aandacht op onze patiënten. Daarom besteden wij het versturen en innen van onze rekeningen uit aan Infomedics. Dit is een professioneel en betrouwbaar bedrijf dat hierin gespecialiseerd is.
Al je gegevens zijn veilig
Infomedics is ISO27001 gecertificeerd. Dit betekent dat privacygevoelige informatie ook écht veilig is. Van Infomedics zelf en alle dienstverleners die zij inschakelen om je rekening te kunnen maken en versturen. Deze certificering wordt elk jaar opnieuw beoordeeld en vernieuwd.
Wat staat er op je zorgrekening?
We zijn graag open en eerlijk, ook over onze prijzen. In je rekening benoemen we daarom altijd welke verrichtingen we hebben uitgevoerd. Bij elke verrichting hoort een vast tarief dat door de Nederlandse Zorgautoriteit is vastgesteld. Wil je hier meer over weten? Kijk dan eens op www.allesoverhetgebit.nl.
Wat krijg je vergoed?
Wanneer je zorgverzekeraar een gedeelte van de rekening vergoedt, dan staat dit duidelijk aangegeven. Het overgebleven bedrag betaal je aan Infomedics. Voor vragen over de hoogte van de vergoeding dien je contact op te nemen met je eigen verzekeraar. Staat er geen vergoeding gemeld? Betaal dan de hele rekening aan Infomedics. Je kunt zelf de rekening nog indienen bij de verzekeraar.
Je rekening op papier of online?
Bij ons kun je eenvoudig online alle rekeningen afhandelen. Voor het inlogsysteem heb je alleen je e-mail en je mobiele telefoonnummer nodig. Hiermee log je in op jouw persoonlijke Infomedics-portaal. Vul bij het inloggen de SMS-code in die je ontvangt van Infomedics. Wanneer je de rekening toch liever op papier ontvangt, dan kun je dat instellen via het portaal. Meer info op www.infomedics.nl.
Betalingsregeling
Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (ma t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur). Zij staan klaar om waar nodig te helpen met een betalingsregeling.
Alleen Basisverzekering?
Heb je geen aanvullende tandartsverzekering? Bij ons kun je eenvoudig direct na de behandeling afrekenen. Zo heb je verder geen zorgen over rekeningen die nog nagestuurd worden.
Klachten / suggesties
Wanneer je opmerkingen, tips, mededelingen of klachten hebt, dan horen we dit graag! We zijn altijd op zoek naar manieren om onze praktijk te verbeteren.
Heb je het gevoel onzorgvuldig geïnformeerd of behandeld te zijn? Geef dit ook aan. Samen met je behandelaar gaan we graag in gesprek. Net als in onze mondzorg, denken we ook in dit soort situaties altijd in oplossingen.
Wanneer je er bij ons niet uitkomt, dan kun je telefonisch advies krijgen via het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP). Het TIP is opgericht door onze beroepsorganisatie, de KNMT. Levert ook dit geen bevredigende oplossing? Dan kun je gebruikmaken van de KNMT-klachtenregeling.
Heb je na het lezen van deze brief nog vragen? Neem vooral contact met ons op.
Met een glimlach en een groet,
Het Team