Welkom in onze praktijk

Hartelijk dank voor je inschrijving bij ons in de praktijk! Omdat we als tandarts vertrouwen hoog in het vaandel hebben staan, zijn we open en eerlijk over hoe we werken. In deze brief vertellen we je alle praktische informatie zodat je weet wat je van ons kan verwachten.

 

Bereikbaarheid

We zijn maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 13.00 uur telefonisch bereikbaar. Iedere dag staan we je op deze tijden graag te woord over behandelingen, afspraken of andere vragen.

 

Wil je een adreswijziging doorgeven? Dit kan het best via de mail: info@tandarts-beijum.nl.

 

Openingstijden

Onze praktijk is geopend van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur.

 

(Medische) gegevens

Zoals jij graag weet wie je tandarts is, zo weten wij graag wie er in de stoel zit. We hebben als het goed is je adres, telefoonnummer en verzekeringsgegevens al. Maar we horen ook graag tijdens de eerste afspraak hoe het met je algemene gezondheid gaat. Veel gezondheidsproblemen hebben namelijk invloed op het gebit, en omgekeerd. En gebruik je medicatie, neem dan een actuele medicijnen lijst mee. Hoe meer we weten, hoe beter we jou kunnen helpen. Geef het alsjeblieft door wanneer er wijzigingen zijn.

 

Afspraken

We vragen je vriendelijk om op tijd aanwezig te zijn voor afspraken (minimaal 5 minuten van tevoren). Op die manier kunnen we iedereen zo goed mogelijk behandelen. Ben je verhinderd? Geef dit minimaal 24 uur van tevoren telefonisch door. Op onze website vind je de volledige werkwijze rondom annuleringen.

 

Herinnering aan je afspraak

Je ontvangt van ons als extra service een herinnering per mail. Vanzelfsprekend blijf je zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de afspraken. Het niet ontvangen van een afspraakherinnering hoeft niet te betekenen dat je geen afspraak hebt. Houd daarom ook altijd zelf bij wanneer jouw afspraak staat ingepland.

 

Je rekening

Wij begrijpen dat patiënten hun zorgverlener kiezen op basis van vertrouwen. Persoonlijk contact is hierin onmisbaar. Daarom versturen onze rekeningen direct vanuit onze eigen praktijk. Hier gebruiken we de software van Payt voor. De software maakt het voor u mogelijk om uw rekeningen terug te vinden in een persoonlijke online omgeving (hier heeft u geen account voor nodig), eenvoudig uw rekeningen met iDEAL te betalen en te communiceren met de praktijk wanneer u vragen heeft over uw rekening of een betalingsregeling wilt treffen.

 

Al je gegevens zijn veilig

Al uw persoonlijke gegevens staan in een streng beveiligde omgeving. De software van Payt is gecertificeerd (NEN7510), waardoor u er op kunt vertrouwen dat Payt adequaat en veilig omgaat met uw gegevens.

 

De werkwijze van onze praktijk

De standaard werkwijze van onze praktijk is dat wij uw behandeling eerst indienen bij uw verzekeraar. Het deel dat niet door uw verzekeraar wordt vergoed brengen we vervolgens bij u in rekening. U heeft vervolgens 14 dagen om de rekening te voldoen. Dat kan u doen door gebruik te maken van de digitale betalingsmogelijkheden, zoals iDEAL. Hebben wij nog geen of een oud e-mailadres van u, maar wilt u wel graag uw rekeningen via de mail ontvangen? Geeft uw e-mailadres dan z.s.m. aan ons door.

 

Vergoeding van uw zorgverzekeraar

Op de rekening die u van ons ontvangt staat duidelijk aangegeven welk bedrag vergoed wordt door de zorgverzekeraar. Dit is afhankelijk van uw leeftijd, type behandeling en de voorwaarden van uw verzekeraar. Heeft u een vraag over de vergoeding van uw zorgverzekeraar? Neem dan direct contact op met uw eigen verzekeraar.

 

Alleen Basisverzekering?

Heb je geen aanvullende tandartsverzekering? Bij ons kun je eenvoudig direct na de behandeling afrekenen. Zo heb je verder geen zorgen over rekeningen die nog nagestuurd worden.

 

Klachten / suggesties

Wanneer je opmerkingen, tips, mededelingen of klachten hebt, dan horen we dit graag! We zijn altijd op zoek naar manieren om onze praktijk te verbeteren.

 

Heb je het gevoel onzorgvuldig geïnformeerd of behandeld te zijn? Geef dit ook aan. Samen met je behandelaar gaan we graag in gesprek. Net als in onze mondzorg, denken we ook in dit soort situaties altijd in oplossingen.

 

Wanneer je er bij ons niet uitkomt, dan kun je telefonisch advies krijgen via het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP). Het TIP is opgericht door onze beroepsorganisatie, de KNMT. Levert ook dit geen bevredigende oplossing? Dan kun je gebruikmaken van de KNMT-klachtenregeling.

 

Heb je na het lezen van deze brief nog vragen? Neem vooral contact met ons op.

 

Met een glimlach en een groet,

 

Het Team